נסיעה מהסרטים

אוטובוס הסרטים של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים וסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב יוצא לדרך

13 יוני 2021
צוות הפסטיבל רגע לפני סגירת הדלתות והיציאה לדרך
צוות הפסטיבל רגע לפני סגירת הדלתות והיציאה לדרך

אוטובוס הסרטים של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים וסטודנטיות יוצא השבוע בפעם העשירית לדרך, ויקיים ברחבי הארץ הקרנות של סרטים מרתקים וזוכי פרסים בינלאומיים. לחובבי וחובבות סרטי סטודנטים מדובר בחוויה בלתי נשכחת של הקרנות אינטימיות תחת כיפת השמיים, שכוללות סבב שאלות עם יוצרות ויוצרים, וייב צעיר ומשאיות אוכל צבעוניות.

 

להרשמה ללא תשלום לאירועים השונים >

 

זה לא סרט - כרטיס למיזם חברתי

"פרויקט אוטובוס הסרטים הינו פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בעולם. זהו פרויקט חברתי ללא מטרות רווח, שנוצר על ידי סטודנטים ולמען הקהילה, מתוך מחשבה כי אירועי תרבות הם הזדמנות ליצירת מפגשים חברתיים וקהילתיים, ומתוך אמונה בכוחה של היצירה הקולנועית ליצור מרחב לשיח פתוח, מעשיר, יצירתי ומפרה. מדי שנה יוצא האוטובוס למסע בן שבוע ברחבי ישראל, כשהוא מצויד במסך ענק, ציוד הקרנה והגברה מקצועי, ומאויש בסטודנטים וסטודנטיות לקולנוע מבתי ספר שונים מהארץ ומחו״ל", מספרות חן שמואלי ומיכל חג'ג', מנהלות הפסטיבל. הצוות, שכולל עשרות מתנדבים שמלווים את האוטובוס בכל התחנות שלו, מורכב מסטודנטים, סטודנטיות, בוגרים ובוגרות של בית הספר לקולנוע ע"ש סטיב טיש, בפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ.

 

לאורך המסע עוצר האוטובוס מדי יום ביישוב שונה לאורך המסלול שלו. במהלך היום מקיימים הסטודנטים פעילות יצירה ותוכן ביחד עם קבוצת נוער מהקהילה המקומית, ואילו בערב הופך מתחם האוטובוס לאירוע הפנינג קהילתי תחת כיפת השמיים, הכולל הקרנה של סרטים לכל המשפחה, שיחה עם היוצרים והקרנת התוצרים של קבוצות הנוער.

 

"השנה, לאור חגיגת עשור לפרויקט ומתוך מחשבה מחודשת על מהות היווסדותו, בחרנו להתמקד לא רק ביעדים שמהווים פריפריה גיאוגרפית בישראל, אלא גם בכאלו הנחשבים פריפריות חברתיות. את פעילויות התוכן עם בני הנוער יצרנו מתוך מחשבה על השנה החולפת והמאתגרת שסגרה את רובנו בבתים. כך צמח מערך הדרכה שכולל מפגשים מקדימים עם קבוצות הנוער לאורך חודש מאי, במהלכם ילוו ויחנכו הסטודנטים את הנערים בתהליך יצירתי של התמרת רעיונות, מחשבות וסיפורים לכדי סרטים דוקומנטריים קצרים", הן מסבירות.

 

תחנות האוטובוס השנה יתקיימו ביישובים הבאים:

13.6 – יפו ד', אודיטוריום אניס

14.6 – בית ג׳אן, מרכז קהילתי

15.6 – עכו, מעון אחווה

16.6 – פתח תקווה, מרכז הנוער והצעירים בשכונת יוספטל

17.6 – גבעת שמש, מרכז רטורנו

 

אירועי הפסטיבל אינם כרוכים בתשלום אך נדרשת הרשמה מראש. להרשמה >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>