אוניברסיטת תל אביב שיאנית מענקי ה-ERC בישראל

שמונה מענקים יוקרתיים יוענקו לחוקרות ולחוקרי האוניברסיטה

11 ינואר 2022
מימין לשמאל: ד"ר גילי ביסקר, ד"ר טלי אילוביץ', ד"ר גדעון שגב, ד"ר שי סולומון, ד"ר ניר ביטנסקי, ד"ר אריק שפרוט, ד"ר מירב כהן וד"ר טל לביב

האיחוד האירופי הכריז על זוכי מענקי מחקר ERC לצעירים לשנת 2021, בהם שמונה חוקרים וחוקרות מאוניברסיטת תל אביב: מהמחלקה להנדסה ביו-רפואית – ד"ר גילי ביסקר (מחקר בנושא מערכות מחוץ לשיווי משקל) וד"ר טלי אילוביץ (מחקר בנושא טיפול בסרטן מוח); מביה"ס להנדסת חשמל – ד"ר גדעון שגב (מחקר בנושא משאבות יוניות) וד"ר שי סולומון (מחקר בנושא אלגוריתמים בגרפים דינמיים); מביה"ס למדעי המחשב – ד"ר ניר ביטנסקי (מחקר בנושא קריפטוגרפיה); מביה"ס לנוירוביולוגיה וביוכימיה – ד"ר אריק שפרוט (מחקר בנושא הנדסת תאי T); מהפקולטה לרפואה: ד"ר מירב כהן (מחקר בנושא אימונותרפיה) וד"ר טל לביב (מחקר בנושא הידרדרות קוגניטיבית).

 

מענק ה-ERC (המועצה האירופית למחקר), המחולק מדי שנה על ידי האיחוד האירופי, נחשב לאחד ממענקי המחקר היוקרתיים והחשובים בעולם המדע. ה-ERC נוסד בשנת 2007 כגוף מימון וחסות למחקרים מצטיינים ופורצי דרך מכל רחבי אירופה.

 

ייעודו של המענק לאפשר לחוקרים צעירים להגשים את מטרות המחקר שלהם כמו גם לקדם שיתופי פעולה פורים ולסייע בשלבים הראשונים של מסחור טכנולוגיות. השנה זכו במענק השנה זכו במענק כ-400 חוקרים צעירים מ-22 מדינות, בסך כולל של למעלה מ-600 מיליוני אירו (בממוצע 1.5 מיליון אירו לחוקר). שיעור ההצלחה האירופי הממוצע במענק זה הוא כ-10%.

 

אוניברסיטת תל אביב זכתה בהצלחה מיוחדת: שיעור ההצלחה של חוקרי האוניברסיטה הוא 30%. אוניברסיטת תל אביב עומדת במקום הראשון מבין המוסדות הישראליים בכמות המענקים שזכו בהם חוקריה הצעירים, וממשיכה לעמוד במקום החמישי מבין המוסדות האירופיים, כפי שהייתה במסגרת התוכנית הורייזון 2020 (שהתקיימה בשנים 2020-2014).

 

חוקרי אוניברסיטת תל אביב זוכים לליווי ולתמיכה רבה של רשות המחקר ובייחוד של הצוות המקצועי של מדור הקהילה האירופית בניהולה של עינת רון.

 

פרופ' דן פאר, סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב למחקר ופיתוח: "אוניברסיטת תל אביב הוכיחה פעם נוספת את עובדת היותה אוניברסיטת המחקר המובילה והמשמעותית ביותר בישראל. אנו גאים מאוד בשמונת החוקרים הצעירים שזכו במענק החשוב, ואין לי ספק כי הם ישתמשו בו בתבונה על מנת להגשים את יעדי המחקר הנהדרים שהם מציבים לעצמם, לעולם המדע ולחברה האנושית כולה".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>