394 חוקרים וחוקרות של אוניברסיטת תל אביב בין 100,000 המובילים בעולם לפי דירוג סטנפורד

הראשונה מבין האוניברסיטאות הישראליות בדירוג המציג את החוקרים והמאמרים שנחשבים לעליונים בתחומם

31 אוקטובר 2021

אלסוויר, המו"ל האקדמי הגדול בעולם, פרסם השבוע את 'דירוג סטנפורד', המציג את 100,000 החוקרים והחוקרות שהמאמרים שפרסמו הינם ב-2% העליונים בתחומיהם. אוניברסיטת תל אביב הינה הראשונה מבין האוניברסיטאות הישראליות עם 394 חוקרות וחוקרים. האוניברסיטה העברית שנייה עם 283.

 

15 חוקרות וחוקרים מדורגים באלפיון העליון בתחומם; 180 באחוזון העליון

על פי הדירוג היוקרתי, 13 חוקרות וחוקרים של אוניברסיטת תל אביב מדורגים בין 50 המובילים בתחומם, בראשם פרופ' נגה אלון מביה"ס למדעי המחשב במקום הראשון בעולם. במקומות ה-5 וה-6 מדורגים פרופ' אריאל רובינשטיין ופרופ' צחי גלבוע, מומחים בתורת המשחקים מבית הספר לכלכלה ע"ש איתן ברגלס, פרופ' יסכה כהן-מנספילד מבית הספר לבריאות הציבור במקום ה-7, ופרופ' דוד שמיידלר מבית הספר למתמטיקה ומהפקולטה לניהול ע"ש קולר במקום 10.

 

פרופ' נגה אלון פיצח לאחרונה את סוד הביג דאטה, וזכה ביחד עם ופרופ' יוסי מטיאס בפרס היוקרתי ע"ש קנלקיס של הACM-. במחקר שפרסמו חוקרים של אוניברסיטת סטנפורד בשנת 2020, דורג פרופ' צחי גלבוע במקום ה-6 בעולם בתחום הכלכלה התיאורטית, פרופ' יסכה כהן-מנספילד דורגה באותה שנה במקום 12 העולמי בתחום הגריאטריה ופרופ' דוד שמיידלר דורג באותו מחקר במקום ה-12. שלושתם עלו השנה במדד.

 

בלטו בייצוגם מחקרים בתחומי מדעי החיים, הרפואה, המדעים המדויקים וההנדסה. התחום "המיוצג" ביותר ברשימה הינו רפואה קלינית עם 139 חוקרות וחוקרים, אחריו פיזיקה ואסטרונומיה עם 59, טכנולוגיות מידע ותקשורת עם 36 והנדסה עם 35.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>