פרופ' איתן גרין - מרצה מעורר השראה

פרופ' גרין מבית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש ממשיך להעניק השראה לדורות של סטודנטים

29 אפריל 2019

הוא למד בחוג לקולנוע עם הקמתו ב-1972, לאחר מכן היה מראשי המסלול לתסריטאות בתואר ראשון וייסד את מסלול התסריטאות לתואר שני. 47 שנים אחרי, עם מאות סטודנטים וסטודנטיות שספגו וסופגים ממנו השראה בלתי נשכחת, מקבל פרופ' איתן גרין מבית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש את אות "מרצה מעורר השראה" מטעם התאחדות הסטודנטים הארצית.

 

איתן גרין מלמד בחוג לקולנוע משנת 1977, בעיקר קורסים בבימוי קולנוע ובתסריטאות. במהלך השנים היה פעמיים מצטיין רקטור אוניברסיטת תל אביב ואף נבחר כמה פעמים לרשימת 100 המרצים הטובים ביותר באוניברסיטה (רשימה המוכרת כ"רשימת המאה״).

 

גרין עסק בבימוי, בכתיבת תסריטים, בעריכת סרטים ותוכניות טלוויזיה וגם בעריכת ספרים. בין סרטיו: ״עד סוף הלילה״, ״אזרח אמריקאי״, ״זולגות הדמעות מעצמן״, ״חלומו של הנרי״, ״הכל מתחיל בים״ ו״חדרי הבית״.

 

מורה דרך, עוגן וקריאת כיוון

"איתן גרין הוא לא רק מרצה, הוא מורה דרך." אומרת מיכל ויניק, במאית, תסריטאית בוגרת אוניברסיטת תל אביב ומרצה לתסריטאות בבית הספר לקולנוע. "אין הרבה אנשים שלימדו אותי ואני יכולה להגיד שהשפיעו באופן מכריע כל כך על חיי ועל האופן שבו אני תופסת יצירה. בעיקר אני זוכרת את העדינות ויראת הכבוד שבה התייחס לתסריטים שלנו. את המבט בגובה העיניים, את התשוקה לקולנוע ולאנשים ואת ההומור שלו, שהפך ביקורות פחות טובה על תסריט לכזאת שאפשר לחיות איתה וליצור ממנה."

 

נועה הרשקוביץ, אחת מתלמידותיו של פרופ' גרין בעבר במסלול תסריטאות, משתפת בהשפעה שלו על תהליך הלימוד והיצירה שלה: "מתהליך הלמידה עם איתן יש כמה דברים שמהדהדים בי עד היום, כשיוצא לי לשאול את עצמי 'מה איתן היה אומר'. בהרבה מקרים, התשובה היא 'פשוט תפעילו קומון סנס'. בכלל, איתן אהב לפשט את הסיטואציה ואחד הדברים הכי מדהימים שהוא לימד אותי זה לא לעסוק באובססיביות במשמעות של הכל. קודם תכתבי. אחר כך תחשבי ותביני על מה כתבת. וכמובן - לכישרון אין שום קשר לזה. שבי ותכתבי. ואז תכתבי שוב, וככה תתקדמי. "

 

חותם על מסלול החיים

אות "מרצה מעורר השראה" מוענק זו השנה השלישית לעשרה מרצים מכלל המוסדות להשכלה גבוהה בארץ, שנבחרו על-ידי 2,400 סטודנטים. הוא נועד להביע את הערכתם והוקרתם של הסטודנטים והסטודנטיות את אנשי ונשות הסגל שהותירו את חותמם על מסלול חייהם. יתרה מכך, המיזם נועד בכדי להעלות על נס את הצורך האקוטי בהוראה איכותית באקדמיה, באמצעות הוקרת המרצים. האות יוענק במסגרת "כנס הצעירים" של מפעל הפיס והתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, שייערך במוזיאון תל-אביב.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>