פרופ' אהוד גזית נבחר לעמית באקדמיה הלאומית לממציאים של ארה"ב

דרגת העמית ב-NIA נחשבת להכרה הגבוהה ביותר הניתנת לממציאים מהאקדמיה שניחנו ביצירה של המצאות בעלות השפעה מכרעת על איכות החיים, ההתפתחות הכלכלית ורווחת החברה

26 דצמבר 2022

הישג כביר לפרופ' אהוד גזית מאוניברסיטת תל אביב שנבחר לדרגת עמית באקדמיה הלאומית לממציאים של ארה"ב (ה-NIA). דרגת העמית ב-NIA נחשבת להכרה הגבוהה ביותר הניתנת לממציאים מהאקדמיה שניחנו בחדשנות, ביצירה של המצאות בעלות השפעה מכרעת על איכות החיים, ההתפתחות הכלכלית ורווחת החברה.

 

חברי האקדמיה הלאומית לממציאים (ה-NIA) מונים מעל ל-4,000 חברים בכ-250 מוסדות שונים ברחבי העולם, ונכון להיום הם מחזיקים למעלה מ-58,000 פטנטים רשומים. האקדמיה הלאומית לממציאים הוקמה ב-2010 כדי לזהות ולעודד ממציאים בעלי פטנטים שנרשמו בארה"ב.

 

פרופ' אהוד גזית הוא פרופ' מן המניין מבית הספר שמוניס למחקר ביו-רפואי וחקר הסרטן בפקולטה למדעי החיים והמחלקה למדע והנדסה של חומרים בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב. בנוסף הוא מופקד על הקתדרה לביוטכנולוגיה של מחלות ניווניות, חבר הוועד המנהל של האוניברסיטה, והמנהל-המייסד של מרכז בלווטניק לפיתוח תרופות. גזית הוא אחד מהממציאים הפוריים ביותר באקדמיה הישראלית שרשם למעלה ממאה פטנטים ואשר הוביל את העברתן  של טכנולוגיות לחברות בארץ ובעולם. שתי תרופות שפיתח נמצאות בניסויים בבני אדם, רבות אחרות בניסויים במודלים, ותוסף מזון שהיה שותף בפיתוחו נמכר בארה"ב.

 

פרופסור גזית הודה לחברי הארגון: "אני מודה לחברי האקדמיה על הבחירה בי. הגילוי, ההמצאה ויישומה הם חלק מרכזי בעשייה המחקרית שלי. אני מאמין מאוד בקיום של רצף מתמשך בין מדע בסיסי ופורץ דרך לבין מדע יישומי לתועלת החברה, ושמח על ההכרה בפעולות אלו שלנו. אני מודה לתלמידיי ועמיתיי בעבר ובהווה על הפעילות המחקרית וההמצאתית ולחברת "רמות" על תרגומה לפיתוחים תעשייתיים."

 

פרופ' גזית כיהן בעבר כסגן נשיא האוניברסיטה למחקר ופיתוח, כיושב ראש "רמות", חברת מסחור הידע של האוניברסיטה, וכן כמדען הראשי של משרד המדע והטכנולוגיה. ברבות השנים זכה פרופ' גזית בשורה של פרסים יוקרתיים בארץ ובעולם, בהם פרס כדר למצוינות מחקרית, פרס לנדאו מטעם מפעל הפיס ופרס רפפורט למצוינות בתחום המחקר הביו רפואי. הוא עמית של החברה המלכותית לכימיה בבריטניה, חבר זר של האקדמיה הלאומית למדעים בהודו וחבר בארגון האירופי לביולוגיה מולקולרית. לאחרונה התמנה כ-International Solvay Chair in Chemistry לשנת 2023, הישראלי הראשון במינוי היוקרתי שבו זכו בעבר 15 מהמדענים הבכירים בעולם, כולל שלושה חתני פרס נובל לכימיה, חתן פרס וולף וחתנים וכלות של פרסים יוקרתיים נוספים, כולם ממוסדות מובילים בארה"ב ובאירופה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>