להתגבר על החרדה מטיפולי שיניים

במרפאה לחרדה דנטלית באוניברסיטת תל אביב מטפלים באמצעות היפנוזה רפואית

12 מאי 2019

אף אחד לא אוהב ללכת לטיפול שיניים, אך ישנם אנשים שסובלים מחרדה אמיתית שמונעת מהם ללכת לטיפולים, גם במחיר הזנחה של מצב השיניים. לעתים הם גם מעדיפים לסבול כאבי שיניים קשים - העיקר לא להגיע לטיפול במרפאה. אחד מהפתרונות שהרפואה מציעה במקרים אלו היא ההיפנוזה הרפואית. למרות החששות שלעיתים עולים, טיפול בהיפנוזה רפואית נחשב בטוח מאוד, כשהוא נעשה על ידי אנשי מקצוע שמוסמכים לכך. בישראל רק רופאי שיניים, רופאים ופסיכולוגים רשאים לטפל בהיפנוזה רפואית.

 

אז מה בעצם קורה שם? ההיפנוזה היא גשר אל עולמו הפנימי של האדם. המטרה היא לקיים תקשורת עם העולם הזה ולבחון את המצבים והדרכים בהם תת המודע יכול לשרת אותנו ולסייע לנו. זו דרך יעילה להתגבר על מחסומים ועל הגנות טבעיות שמעכבות אותנו בתחומים שונים. בזמן ההיפנוזה, כאשר מצליחים לדלג על ההגנות האלה, ניתן למעשה למסור ולעודד את הרעיונות הרצויים לנו - רעיונות נכונים שישרתו אותנו בצורה טובה בדרך לשינוי המבוקש.

 

ההיפנוזה הרפואית מסייעת למטופלים החרדים מטיפולי שיניים בדרכים שונות, בהן: קבלת כלים להרגעה עצמית, דמיון של חוויה מוצלחת, עיבוד זיכרון של חוויות טיפוליות שליליות, חיבור ליכולות האישיות של המטופל ועוד. ההיפנוזה מצטרפת לשיטות אחרות כגון חשיפה הדרגתית, שימוש בגז צחוק וכלים נוספים - כדי לסייע למטופלים לחוות את טיפול השיניים בנוחות מקסימלית, תוך חוויה של שליטה. בניגוד לדעה הרווחת, בהיפנוזה רפואית המטופל לומד לשלוט ולווסת את התחושות, המחשבות והתגובות הפיזיולוגיות, ואחרי הטיפול יש זיכרון של החוויה הטיפולית. 

 

חיבור אנושי בין הרופא למטופל

כחלק מההכשרה בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב, הסטודנטים לומדים על עקרונות הטיפול ההתנהגותי, על היפנוזה רפואית וטיפול בחרדה, ומעל הכל על חיבור אנושי ואמפתי בין רופא השיניים לאדם שהגיע לקבל את הטיפול.

 

המרפאה לחרדה דנטלית, הפועלת בבית הספר לרפואת שיניים, היא בין המרפאות היחידות בעולם המתמחות בעבודה עם מטופלים החרדים מטיפולי שיניים. צוות המרפאה כולל רופאי שיניים ופסיכולוג רפואי, בעלי הרשאה לעיסוק בהיפנוזה. הרופאים בעלי הכשרה בתחום מדעי ההתנהגות, מסייעים למטופלים בהתמודדות עם קשיים בקבלה של טיפולי שיניים כגון רפלקס הקאה מוגבר, תחושת חנק, עילפון בזמן טיפול וחרדה כללית מטיפול שיניים.

 

כל המטפלים העובדים במרפאה מוסמכים לטיפול בהיפנוזה רפואית, אשר יחד עם הגישה האנושית והאמפתית, מסייעים למטופלים רבים, שלא הצליחו לקבל טיפול בשום מקום אחר, לעבור את הטיפול בהצלחה. למעשה, מטרת הטיפול היא שאחריו המטופל יוכל להמשיך בטיפול שיניים רגיל בכל מסגרת שיבחר. כך, בניגוד לטיפול בהרדמה כללית, המטופלים נחשפים לדרכים שמאפשרות להם להמשיך לטפל בשיניים באופן שיגרתי, ובכך לשמור עליהן.

 

המרפאה לחרדה דנטלית, הפועלת כבר יותר מ-30 שנה, סייעה למטופלים רבים במהלך השנים, כולל כאלה שהזניחו לגמרי את טיפול השיניים וחשבו כי שום דבר כבר לא יוכל לסייע. במידה ואתם חוששים מטיפולי שיניים או מכירים בני משפחה וחברים שסובלים מכך, אתם מוזמנים לעודד אותם בעדינות להתמודד עם הפחד ולפנות למרפאה ייחודית זו. בעזרת הכלים המקצועיים אפשר לחוות הקלה ולחייך גם על ההתגברות וגם על השיניים הבריאות.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>