"אות קטן" על שם פרופ' יוסי קטן לד"ר דפנה הקר

ד"ר דפנה הקר מהפקולטה למשפטים זכתה ב"אות קטן" על שם פרופ' יוסי קטן, שמוענק השנה לראשונה לאשת אקדמיה הפועלת למען קידום צדק מגדרי

31 דצמבר 2013
"אות קטן" על שם פרופ' יוסי קטן לד"ר דפנה הקר

ד"ר דפנה הקר מהפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן באוניברסיטת תל-אביב היא הזוכה באות "קטן" על שם פרופ' יוסי קטן. האות והפרס על סך 5000 ש"ח הוענקו לד"ר הקר באירוע השנתי של עמותת "רוח נשית", שהתקיים ב-29 לדצמבר באוניברסיטת תל-אביב. "רוח נשית" היא עמותה ללא מטרות רווח, החותרת לקדם את כוחן הכלכלי של נשים נפגעות אלימות בישראל, מתוך ראייה פמיניסטית ומחויבות לצדק מגדרי ושוויון תעסוקתי-כלכלי.

 

פרופ' יוסי קטן, שנפטר בפתאומיות בשנת 2012 היה חבר הסגל בבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל שבאוניברסיטת תל-אביב, חוקר בכיר במרכז טאוב ובין היוזמים להקמת הפורום לחקר המדיניות החברתית בישראל. ד"ר קטן נחשב לפורץ דרך בתחום השירותים הסוציאליים האישיים, והוא היה חבר הנהלה של עמותת "רוח נשית" המעודדת לעצמאות כלכלית של נשים נפגעות אלימות, כדרך ליציאה ממעגל האלימות.

 

תשע נשות אקדמיה ראויות ובולטות היו מועמדות השנה לאות קטן על פועלן ההתנדבותי לקידום צדק מגדרי בישראל, ומתוכן בחרה ועדת השופטים בד"ר דפנה הקר (44). השופטים מצאו באת תחומי התנדבותה הענפה ראויים לציון, בעיקר את  שותפותה בהקמת עמותת "איתך-מעכי" בשנת 2001 - משפטניות למען צדק חברתי. עמותה זו שמה לה למטרה לגשר בין השיח הפמיניסטי לבין נשים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל. במשך 10 שנים כיהנה כחברת הנהלה של העמותה.

 

כמו כן, ציינו את עבודתה ללא שכר לאורך שלוש שנים כמנהלת הפורום ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת תל-אביב, התורם לדיון החברתי-ציבורי בסוגיות חברתיות מרכזיות מנקודת המבט הפמיניסטית, ואת כהונתה לאורך שש שנים כחברה בוועדת שניט, ועדה ציבורית לבחינת הסדרי ראייה ומשמורת בגירושים. בעבודתה בוועדה פעלת כשליחת הציבור המחויבת לייצוג צודק של אימהות החיות בחברה פטריארכלית במסגרת הליכים משפטיים בנושאי הסדרי ראייה ומשמורת של ילדיהן.

 

פעילות ענפה זו התקיימה במקביל ובנוסף לעבודתה האקדמית בתחומי ההוראה והמחקר כמרצה בכירה בפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן ובתכנית ללימודי נשים ומגדר בפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>