המרכז לקידום מיזמים ישראליים בתחום התחבורה החכמה יסייע בהקמת יוזמה דומה בהודו

על רקע ביקורו של ראש ממשלת הודו בישראל, נבחרה הודו כיעד הראשון לשכפול המודל המצליח של "קפסולה.סטודיו"

04 יולי 2017

קפסולה.סטודיו מקדמת מיזמים ישראליים בתחום התחבורה החכמה - היוזמה החדשה משלבת ומעצימה שלושה גורמים הנמצאים בלב מהפכת הטכנולוגיה הגלובלית: עוצמתה של ישראל כאומת הסטרטאפ, השוק ההודי - הענק המתעורר, ותחבורה חכמה - תחום שמגלגל 10 טריליון דולר בשנה. היוזמה בהודו תוקם בשיתוף עם היזם ההודי סודהיר מהטה, יו"ר ומנכ"ל התאגיד 'פינאקל אינדוסטריז' מתעשיית הרכב ההודית.

 

קפסולה.סטודיו, מרכז לקידום מיזמים ישראליים בתחום התחבורה החכמה, שהחל לפעול לפני כשלוש שנים בבית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר באוניברסיטת תל אביב, החליט לשכפל את המודל המצליח גם בארצות אחרות - ובחר בהודו כיעד ראשון. הסטודיו ההודי, שיוקם בעיר פונה, יתבסס על שיתוף פעולה אסטרטגי עם היזם ההודי סודהיר מהטה והחברה שהוא עומד בראשה – פינאקל אינדוסטריז ((Pinnacle Industries. הוא ייפתח בשנת 2018, תחת המותג המשולב 'פינאקל קפסולה.סטודיו'.

 

אומת הסטארט אפ שהניבה את ווייז, מובילאיי וגט טקסי

"ישראל היא כוח מוביל בעולם בתחום הצומח של תחבורה חכמה, שצפוי לשנות לחלוטין את חיינו בשנים הבאות – ודי אם נזכיר שמות כמו ווייז, מובילאיי וגט טקסי," אומר אריאל סלע, יזם הייטק ותיק, המנהל כיום את קפסולה.סטודיו באוניברסיטת תל אביב. "בסטודיו אנו תומכים ביזמים בעלי טכנולוגיות ורעיונות חדשניים בתחום. עד היום עזרנו ל-30 סטרטאפים מבטיחים לפרוץ לשלב הבא של מגע עם השוק וגיוס הון."

 

קפסולה.סטודיו שם את הדגש על נקודת התורפה של רבים מהסטרטאפים הצעירים: התאמת המוצר החדשני לצרכים ולהזדמנויות העומדות בפני לקוחות בשוק הגלובלי. לשם כך הוא מיישם את השיטה הרווחת בעמק הסיליקון, המכונה 'תיקוף לקוחות מונחה מנטורים', (ValidationMentored Customer). קפסולה.סטודיו נעזר בעשרות מנטורים מתנדבים מקרב קהילת המשקיעים והיזמים הסדרתיים, המסייעים לסטרטאפים להבין ביעילות ובמהירות את שווקי היעד, לגייס לקוחות ראשונים ולצאת לדרך עצמאית.

 

גשר חשוב בין קהילות היזמות של ישראל והודו

לאור הצלחת הפעילות בישראל ונחיצותה בשוק הגלובלי, החליטו בקפסולה.סטודיו לייצא את השיטה גם לחו"ל. "ישראל ידועה כיצואנית של טכנולוגיות מתקדמות, וכעת אנו פותחים נתיב נוסף: ייצוא של מתודולוגיה, שיטה, לא רק תוצרים חדשניים, אלא העיקרים שבבסיסה של החדשנות עצמה," מוסיף אריאל.

 

הודו נבחרה כיעד ראשון בהיותה שוק עצום, שנחשב היום לענק המתעורר של העולם. מאז שנבחר ראש הממשלה נרנדרה מודי, הודו חווה התפתחות אדירה, עם פוטנציאל עצום לשיתוף פעולה. קפסולה.סטודיו עוזר לקדם את היזמות ההודית, ובה בעת מייצר מותג גלובלי שמעצים את מעמדה של ישראל כאומת הסטרטאפ, ויוצר גשר חשוב בין קהילות היזמות והמחקר הפועלות בשתי המדינות.

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, בירך על היוזמה החדשה. לדבריו, "זוהי דרך ראויה לציין 25 שנים של קשרים דיפלומטיים ועשור לייסוד פורום הודו-ישראל על ידי אוניברסיטת תל אביב, CII (התאחדות התעשיות בהודו) ואננטה אספן (Ananta Aspen). מטרת הפורום הדו-לאומי היא להרחיב את הקשרים הקיימים. טכנולוגיה בכלל ותחבורה חכמה בפרט הן תחומים הולמים ביותר. אנו מודים לפינאקל על האמון באוניברסיטת תל אביב וביכולותיה, ומשוכנעים כי השותפות תהיה חזקה ומוצלחת."

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>