מגשימים לכם חלומות טכנולוגיים

אם אתם סטודנטים להנדסה ויש לכם רעיון חדשני - תכנית אינוביט לקידום דור העתיד של המובילים הטכנולוגיים היא ההזדמנות שלכם לפרוץ קדימה

27 נובמבר 2017
מגשימים לכם חלומות טכנולוגיים
זוכי המקום הראשון: זיו בלחסן (מימין) ומיכאל פלריה (צילום: בר שריר)

שיתוף פעולה ייחודי בין חברת "אלביט מערכות יבשה ותקשוב" לבין הפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן באוניברסיטת תל אביב: סטודנטים בעלי אופי יזמי וחשיבה פורצת דרך יוכלו כעת להגשים את החלום המיזמי שלהם, ולהוציא אותו לפועל במסגרת תכנית חדשה שיצאה לדרך - תכנית אינוביט (InnoBit).

 

תכנית אינוביט קמה במטרת לקדם יזמות ויצירתיות בקרב הסטודנטים הלומדים בשנים ג'-ד' בפקולטה להנדסה, כחלק מפרויקט הגמר שלהם. סטודנטים להנדסה בעלי רעיון חדשני ורצון עז להוציאו אל הפועל, יכולים להגיש הצעה לפרויקט, להיבחר לתכנית ולקבל במסגרתה מנטורינג ממיטב המוחות בתעשייה, הכשרה כיזמים טכנולוגיים וכלים להתבוננות עסקית ולהבנה של תהליכי פיתוח טכנולוגי. במשך שני סמסטרים, על בסיס פגישות דו שבועיות, בחסות חברת אלביט, זוכים הסטודנטים להמציא ולפתח רעיונות מקוריים ולצבור ידע רב וניסיון בתהליך הפיתוח של הפרויקט. בנוסף זוכים הסטודנטים להשאיר בידיהם את הקניין הרוחני (IP) של המיזם.

 

פיתוח ייחודי: מכשירי רדיו מונגשים

בכנס הראשון שהשיק את תכנית אינוביט, שנערך בסוף החודש שעבר, זכו עובדי אלביט, אנשי סגל וסטודנטים מהפקולטה להנדסה לקבל הצצה מרתקת לחמישה פרוייקטי גמר בתואר הראשון. הפרוייקטים חשפו את הצד היזמי של כל אחד מהסטודנטים. זכות ההצבעה עבור הפרויקט המנצח עברה לקהל.

 

בתחרות שנערכה במהלך הכנס זכו במקום הראשון הסטודנטים זיו בלחסן ומיכאל פלריה, שפרויקט הגמר שלהם עסק בפיתוח ידידותי של הנגשה למכשירי רדיו שהגישה אליהם ולפאנל השליטה שלהם בעייתית ואינה נוחה לחייל בשטח. "העלינו בתור הצעת פתרון פיתוח של מערכת שליטה ובקרה מרוחקת למכשירי הרדיו, המאפשרת התחברות ושליטה על מכשירי רדיו צבאיים באמצעות הטלפון הנייד, למשל", מסבירים בלחסן ופלריה. "מערכת כזו שתיתן מענה לבעיה ובאותה עת תעמוד בקריטריונים צבאיים ובאילוצים מבצעיים כגון אבטחת מידע, יעילות חישובית והספק. המערכת שולבה בהצלחה במכשירי רדיו קיימים ועתידה להשתלב בשטח בפרוייקטים נוספים". את הפרויקט ליווה מטעם אלביט ישראל הללי, מהנדס מערכת רדיו.

 

קנייה בריאה בחסות חוכמת ההמונים

במקום השני זכה פרויקט ביוזמת ובהובלת הסטודנטיות עדי לוי, מאי לביא ורעות אבירן. מדובר בפלטפורמה המאפשרת קבלת המלצות חכמות לקניות בסופר בזמן אמת, בהתבסס על מצבם הבריאותי של המשתמשים. מאי לביא, מיוזמות הפרויקט, מסבירה: "מדובר באפליקציה שמותאמת לאנשים עם אלרגיות או בעיות בריאות אחרות, כמו למשל אלרגיה לגלוטן, צליאק וכו'. המשתמש מציין אלרגיות ורגישויות של כל בני הבית שעבורם הוא רוכש את המוצרים, סורק אותם ומקבל המלצות (המבוססות על חוכמת המונים) למוצרים חלופיים במקום אלו שמכילים מרכיבים שאינם מתאימים בריאותית". את הפרויקט ליוו מטעם אלביט ד"ר איליה לייזרסון, דיירקטור חדשנות, ומטעם הפקולטה להנדסה ד"ר ערן טוך.

 

בנוסף להזדמנות שמקבלים הסטודנטים בתכנית אינוביט, בכנס הוענקו להם גם פרסים: לזוכים במקום הראשון - מחשבים ניידים, ולזוכים במקום השני - זוג כרטיסים להופעה בזאפה. בחודש יוני עתיד להתקיים הכנס השני של אינוביט, ובו יוכרזו הפרויקטים הזוכים לשנת 2018-2017. "לאור ההצלחה בכנס הראשון הוחלט להמשיך בתכנית", אומרת בת אל שדה, HRBP חטיבת יבשה ותקשוב באלביט. "כרגע, לקראת הכנס השני, אנחנו עובדים על ארבעה פרוייקטים מאוד מקוריים ויפים. אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת תל אביב, והיינו שמחים להרחיב אותו בעתיד".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>