מדליית ה-ECN האירופית הוענקה לפרופ' צבי פישלזון מאוניברסיטת תל אביב

פרופ' פישלזון הוא הישראלי הראשון שזוכה בפרס היוקרתי הניתן על תרומה ארוכת שנים לקידום המחקר והידע בתחום.

21 פברואר 2018

מערכת המשלים כוללת למעלה משלושים חלבונים, שפועלים במסגרת מערכת החיסון הטבעית של הגוף, ומסייעים לו להתגבר על מחלות רבות. עם זאת, במצבים מסוימים יכולה המערכת לצאת משליטה ולגרום לתחלואה דווקא. ה-European Complement Network, ארגון המדענים והרופאים האירופאיים שחוקרים את מערכת המשלים (Complement), אופן פעולתה, תפקידיה ומעורבותה במחלות, העניק את מדליית ה-ECN לפרופ' צבי פישלזון מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב.

 

חברי ארגון ה-ECN נפגשים אחת לשנתיים בכנס בינלאומי שבו מוצגים ונדונים כל ממצאי המחקר החדשים בתחום המשלים. מדליית ה-ECN מחולקת משנת 1997, אך זוהי הפעם הראשונה בה מדען ישראלי זוכה במדליה. בכנס האחרון, שהתקיים בקופנהגן בספטמבר 2017, הוענקה המדליה לפרופ' פישלזון.

 
"לפני הענקת המדליה עולה לבמה חבר ארגון שמציג את הזוכה ומתאר את תרומותיו לקידום המחקר במשלים ולפעילויות ה-ECN", אומר פרופ' פישלזון. "עבורי המעמד היה מאוד מרגש, במיוחד מכיוון שחשתי שהמדליה ניתנה מכל הלב של חברי המועצה ושל כל המשתתפים בטקס. הערכתם של עמיתיי למחקר המשלים נוגעת מאוד ללבי ודוחפת אותי להמשיך ולחקור בשטח חשוב זה".

 
פרופ' פישלזון החל לחקור את המשלים בשנת 1980, בהשתלמות בתר-דוקטורית ב-Scripps Research Institute בסן דייגו, קליפורניה. בשנת 1984, עם שובו לארץ, הקים פרופ' פישלזון את מעבדת המחקר הראשונה בישראל בתחום המשלים. ב-33 השנים האחרונות פעלה קבוצת המחקר שלו להעמקת הידע על חלבוני המשלים, מנגנוני פעולתם, תפקידם בפעילויות הגוף השונות ומעורבותם במחלות.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>