תכנית BioMedTech@TAU תלווה מיזמי סטודנטים לפיתוח מכשור רפואי חדשני

תכנית היזמות מבוססת על שיתוף פעולה בין בתי חולים לבין סטודנטים מאוניברסיטת תל-אביב, במטרה לפתח פתרונות הנדסיים שיענו על בעיות וצרכים רפואיים

09 פברואר 2015
תכנית BioMedTech@TAU תלווה מיזמי סטודנטים לפיתוח מכשור רפואי חדשני
בימים אלה החלה לפעול באוניברסיטה התכנית החדשה - BioMedTech. פרופ' מיקי שיינוביץ מהמחלקה להנדסה ביו-רפואית בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן, העומד בראש התכנית, מסביר כי היא מבוססת על שיתוף פעולה בין בתי חולים לבין סטודנטים מהאוניברסיטה, במטרה לפתח פתרונות הנדסיים שיענו על בעיות וצרכים העולים מהסביבה הרפואית.

 

צורך רפואי - פתרון טכנולוגי

במסגרת התכנית, סטודנטים מפקולטות שונות מתגבשים לקבוצות עבודה העוברות חניכה על-ידי מנטורים מקצועיים מתחום הרפואה ומהאקדמיה, ובשילוב של נציגים מהתעשייה. תהליך החניכה נועד לעודד את הסטודנטים לחשיבה יזמית ויצירתית ולמציאת פתרונות טכנולוגיים בתחום הרפואי. במסגרת התהליך, כאשר בתי החולים נתקלים בבעיה שהפתרון שלה הוא הנדסי, הם פונים לסטודנטים ומעבירים להם את הצרכים העולים מן השטח. לאור זאת, קבוצות הסטודנטים יוצרות תיק עבודות שמכיל אפשרויות לפתרון הנדסי בצורת מכשור רפואי. כאשר הרעיון עובר ועדה של ה-BioMedTech, הוא זוכה למימון המאפשר בניית אבטיפוס או ביצוע ניסיונות היתכנות ראשוניים.

 

לדברי פרופ' שיינוביץ, בשלב זה מדובר בפיילוט שבמסגרתו פועלות קבוצות ראשונות של סטודנטים להנדסה, לרפואה ולניהול, והכוונה היא להרחיב את התכנית בשנת הלימודים הבאה ולהגדיל את מספר הקבוצות ואת מספר הדיסציפלינות שהן מייצגות. בית החולים הראשון שלוקח חלק בתכנית הוא המרכז הרפואי ע"ש שיבא בתל-השומר, ואת ה-BioMedTech מנהל ד"ר דוד ששר, מנהל יחידת פיתוח המצאות ומכשור רפואי במרכז. בהמשך, יתרחב שיתוף הפעולה ויכלול בתי חולים נוספים.

 

לאחרונה התקיים בבית החולים שיבא יום עיון בנוכחות הסטודנטים, בו שמעו על הבעיות הרפואיות הדורשות פתרון באמצעות מכשור רפואי. פרופ' שיינוביץ מציין, כי המטרה היא להביא בתוך כשלושה חודשים את הרעיונות המיזמיים בפני ועדה, שתחליט מי המיזם הראוי למימון. הכוונה היא שעד לסוף שנת הלימודים הנוכחית יוכלו הסטודנטים שזכו במימון לגשת לבניית אב טיפוס או לביצוע ניסוי ראשוני להוכחת התכנות הרעיון המיזמי.

 

אריזה חינוכית לחשיבה יזמית

פרופ' שיינוביץ מוסיף, כי סטודנטים בתכנית ה-BioMedTech יזכו, לצד התואר האקדמי עצמו, גם לחינוך לחשיבה יזמית אמיתית. "החזון הוא לאפשר לבוגרי האוניברסיטה אריזה חינוכית לחשיבה יזמית. מי שהקים פרויקט שזכה במימון, אינו רק בוגר אוניברסיטה, הוא כבר נעשה יזם, שיש בידיו רעיון ומתווה להקמת חברה לפתרון רפואי באמצעות מכשור רפואי", מסכם פרופ' שיינוביץ.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>