כ-29,000 סטודנטים וסטודנטיות התחילו את שנה"ל תשע"ח באוניברסיטת תל אביב

בהצלחה לכל הסטודנטים והסטודנטיות ולחברי הסגל האקדמי שמתחילים את שנת הלימודים החדשה!

18 אוקטובר 2017
"אנחנו בעוד שלוש שנים": סטודנטיות חדשות בשנה א' באירוע "דייט ראשון" עם האוניברסיטה ועם אגודת הסטודנטים, שהתקיים ב-19.10.17

הבוקר נפתחה שנת הלימודים תשע"ח באוניברסיטת תל אביב, ששומרת על מעמדה כאוניברסיטת המחקר הגדולה והמבוקשת ביותר בישראל: כ-29,000 סטודנטים ילמדו בשנה"ל תשע"ח בתכניות הלימודים לתואר ראשון, שני, שלישי, לימודי תעודה, תכניות בינלאומיות ותכניות מיוחדות. מספר זה דומה למספר הסטודנטים בתשע"ז.

 

בדומה לשעה שעברה, 4,800 סטודנטים חדשים יתחילו את לימודיהם לתואר הראשון, וכ-3,500 לתואר השני. 58% מכלל הסטודנטים המתחילים ללמוד השנה הן נשים.

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ציין כי השנה ייקלטו באוניברסיטה כ-40 חוקרים חדשים מהמעולים בתחומם, כאשר רבים מהם הינם חוקרים חוזרים מפוסט-דוקטורט באוניברסיטאות עילית בחו"ל. לדבריו, סגל איכותי זה מצטרף לכ-350 חוקרים חדשים שנקלטו בשנים האחרונות, ואין ספק כי יחד עם עמיתיהם הוותיקים הם יתרמו למיצובה של אוניברסיטת תל אביב כאוניברסיטה ברמה בינלאומית.

 

הפקולטה למדעים מדויקים היא המבוקשת ביותר

תכניות הלימודים המבוקשות ביותר (עם מספר הנרשמים הגבוה ביותר בכל העדיפויות) לתואר הראשון הן: מדעי המחשב במקום הראשון עם כ-2,330 נרשמים, וביולוגיה במקום השני עם כ-1,910 נרשמים.

 

הפקולטה למדעים מדויקים היא הפקולטה המבוקשת ביותר: כ-4,850 סטודנטים נרשמו אליה לשנת הלימודים הקרובה. הפקולטה השנייה המבוקשת היא הפקולטה למדעי החברה אליה נרשמו כ-3,890 סטודנטים.

 

 

תכניות לימודים חדשות

 

מסלול "בחירה חופשית למצטיינים"

לראשונה, בעלי ההישגים הגבוהים ביותר בקרב הסטודנטים יוכלו לשלב במסגרת התואר כ-20 שעות סמסטריאליות לפי בחירתם (במצטבר כסמסטר אחד במהלך הלימודים לתואר), מכל תחומי הלימוד באוניברסיטה. המסלול מאפשר למצטיינים ליהנות מידע רחב בתחומים שונים, המשלימים את תחום לימודיהם העיקרי. למידע נוסף >

 

 תכנית מנדל למדעי הרוח בהנדסה

תכנית חלוצית הפועלת בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב ומשלבת תואר בהנדסת חשמל, בהנדסה מכנית, בהנדסת תעשיה או בהנדסה ביו-רפואית עם חטיבה רב-תחומית במדעי הרוח. סטודנטים מצטיינים להנדסה, שיתקבלו למסלול בן ארבע השנים, ייהנו מהזדמנות ייחודית להעשרת הידע ולהרחבת האופקים, בקורסים כמו: פילוסופיה של הטכנולוגיה, מחשבה כלכלית בעידן האינטרנט, תרבות הסייבר, פילוסופיה של המדע, קוגניציה ויצירתיות, פסיכואנליזה ורטוריקה.

 

לסטודנטים הלומדים בתכנית יוענקו מלגות, שיאפשרו להם להתמקד בלימודיהם. בנוסף לכך ילווה כל סטודנט על ידי מנטור אישי – איש סגל של האוניברסיטה בתחום מדעי הרוח. המנטורים יעניקו לחניכיהם ייעוץ בבניית תכנית הלימודים, בבחירת תחומי הלימוד ובהחלטות הנוגעות להמשך הקריירה. 
 

תואר שני בהגירה

תכנית בשפה האנגלית המיועדת לסטודנטים בינלאומיים לצד סטודנטים ישראלים. ההתמודדות עם אתגר ההגירה עומדת על סדר היום בכל מדינות המערב, והתכנית מציעה כלים להבנת תופעת ההגירה וההתמודדות עמה. בתכנית ילמדו הסטודנטים תאוריות על המניעים להגירה, ניתוח השוואתי של התופעה בין המדינות השונות ועל האופן בו יש לשלב מהגרים, זאת לצד התנסות מעשית במסגרות המכוונות למהגרים: עולים חדשים, מהגרי עבודה ואף מבקשי מקלט מדיני. ניתן להירשם למסלול הכולל או לא כולל תזה. למידע נוסף >

 

לימודי מנהיגות ומשאבי אנוש

זהו תואר ראשון משותף בלימודי עבודה וסוציולוגיה המכין את הסטודנטים לתפקידי ניהול ומנהיגות. הלימודים מיועדים לכל המתעניין בבעיות העומק בהנהגת החברה הישראלית. התכנית מבוססת על קורסים מהחוג ללימודי עבודה ובחוג לסוציולוגיה בשילוב עם קורסים ייעודיים במנהיגות, בתקשורת ובמדיניות ציבורית לצד הכשרה מעשית במקומות עבודה. למידע נוסף >

 

חקר התודעה

תואר ראשון משולב למצטיינים בפילוסופיה ובפסיכולוגיה אשר דן בנושאים בהם שני ענפי המחקר משולבים ומשלימים זה את זה כדי להעניק כלים לחקר התודעה. כך למשל המסלול בוחן את היתרונות של תהליכים מודעים על תהליכים שאינם מודעים, ובודק כיצד החוויה מתקשרת לתהליכים ביולוגיים ופיזיים של המוח. למידע נוסף >

 

 עם הפנים לקהילה - תכנית מתחברים+

אוניברסיטת תל אביב מובילה יוזמה פורצת דרך לקידום עשייה חברתית של סטודנטים וסגל באוניברסיטה. לפי התכנית, בתוך חמש שנים, ישתתף כל סטודנט הלומד לתואר ראשון באוניברסיטת תל אביב בקורס שמשלב עשייה חברתית כחלק מתכנית הלימודים.

 

בשנת הלימודים הקרובה האוניברסיטה מציעה לסטודנטים מגוון של 50 קורסים מרתקים המשלבים ידע אקדמי ועשייה חברתית משפיעה במסגרת תכנית מתחברים+. כ-1,000 סטודנטים ישתתפו בקורסים אלו ויפעלו לטובת החברה בישראל. לדוגמא, סטודנטים להנדסה ולפיזיותרפיה לומדים יחד ומפתחים פתרונות טכנולוגיים לאנשים עם מגבלת תנועה, סטודנטים מכל הקמפוס יפתחו אפליקציה למשחקי מחשב לקשישים לשיפור היכולות הקוגניטיביות ותשומת הלב, ועוד.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>