כ-30,000 סטודנטים וסטודנטיות ילמדו בתשע"ה באוניברסיטת תל-אביב

כ-5,000 סטודנטים וסטודנטיות יתחילו השנה את לימודיהם לתואר ראשון - עלייה של 2% לעומת השנה שעברה

22 אוקטובר 2014
כ-30,000 סטודנטים ילמדו בתשע"ה באוניברסיטת תל-אביב

אוניברסיטת תל-אביב שומרת על מעמדה כאוניברסיטת המחקר הגדולה והמבוקשת ביותר בישראל: כ-30,000 סטודנטים וסטודנטיות ילמדו בשנה"ל תשע"ה בתכניות הלימודים לתואר ראשון, שני, שלישי, לימודי תעודה, תכניות בינלאומיות ותכניות מיוחדות. מספר זה מקביל לכמות הסטודנטים וסטודנטיות בתשע"ד.

 

נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ציין כי השנה ייקלטו יותר מ-60 חברי סגל חדשים מצטיינים, רבים מהם חוקרים שחוזרים מפוסט-דוקטורט בחו"ל. כוח אדם איכותי זה מצטרף ליותר מ-20 חוקרים חדשים שנקלטו בארבע השנים האחרונות בתום "העשור האבוד". אין ספק כי יחד עם עמיתיהם הוותיקים, הם יצעידו קדימה את המחקר בישראל ויתרמו למיצובה הגבוה של אוניברסיטת תל-אביב בזירה העולמית.

 

מדעי המחשב ומדעי החיים בראש

כ-8,300 תלמידים חדשים יתחילו השנה ללמוד לתואר ראשון ושני, כ-55% מהם נשים. כ-5,000 סטודנטים וסטודנטיות יחלו את לימודיהם לתואר ראשון - מדובר בעלייה של 2% לעומת השנה שעברה.

 

תכניות הלימודים המבוקשות ביותר לתואר הראשון הן מדעי המחשב עם כ-1,800 נרשמים ומדעי החיים עם כ-1,700 נרשמים. אחריהן ניצבות התכניות להנדסת חשמל, פסיכולוגיה, כלכלה ומשפטים.

 

הפקולטה לרפואה היא הפקולטה הגדולה ביותר - בשנת הלימודים הקרובה ילמדו בה 3,800 סטודנטים וסטודנטיות. שנייה בגודלה היא הפקולטה למדעי הרוח, שבה ילמדו כ-3,400 סטודנטים וסטודנטיות.

 

תכניות לימודים חדשות

הנדסה מכנית ומדע כדור הארץ בדגש על סביבה, תואר ראשון כפול - גז טבעי, מינהור ומה שביניהם. התכנית מציעה מבט בינתחומי ייחודי על הקשר שבין הנדסה מכנית ותשתיות לבין מדעי כדור הארץ, משאבי טבע וסביבה. זהו תואר ייחודי ומאתגר שמטרתו לספק לסטודנטים ולסטודנטיות את הכלים הפיזיקליים, המתמטיים והחישוביים, לצד מודעות להיבטים האתיים והסביבתיים של הנדסה ומדעי כדור הארץ, באופן שיכשיר אותם להיות מומחים בתחומם ובעלי ראייה מערכתית רחבה.

 

 הנדסת חומרים וכימיה - זו התכנית למי שרוצה להבין איך ליצור בטון שקוף, איך לייצר מסך מחשב מנייר, כיצד רכבות יכולות לרחף מעל הפסים, כיצד ליצור רקמות בגוף האדם מחומרים סינטטיים, ולמי שרוצה להמציא חומרים חדשים שיובילו מהפכות טכנולוגיות במאה ה-21. תכנית הלימודים כוללת מגוון קורסי מעבדות בפקולטה להנדסה, בבית-הספר לכימיה ובמרכז וולפסון לחקר חומרים. בשנת הלימודים האחרונה יבצעו הסטודנטים והסטודנטיות פרויקט גמר, באוניברסיטה או בתעשייה. מטרת התכנית היא להכשיר מהנדסים וחוקרים בעלי יסודות טובים במדע בסיסי ואיכות מדעית גבוהה, לרבות יישומיות וראיה מערכתית רחבה הנדרשת בעולם הטכנולוגי המודרני.

 

 תכנית פכ"מ למצטיינים - מנהיגים מובילים כמו ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון למדו בתכנית דומה. זוהי תכנית למצטיינים המשלבת לימודי פילוסופיה, כלכלה, מדע המדינה, וגם חטיבה בלימודי משפטים. התכנית משלבת בין כל הנושאים הנ"ל, במטרה להקנות לסטודנטים ולסטודנטיות את הפריזמה הרחבה ביותר המקשרת בין הכלכלה האורתודוקסית לבין היבטים בתחומים הפוליטיים, החברתיים והאתיים. כמו כן, היא מספקת ידע וכלי ניתוח בתחומים אלה. החטיבה המשפטית, הנלמדת רק באוניברסיטת תל-אביב, תשים דגש על תחומי הידע הנוגעים באופן ישיר למדיניות ציבורית וממשל, ובכך תהווה השלמה חשובה לתכנים שמעניקה התכנית.

 

 מסלול ישיר לתואר שני בתיאטרון בתחום המשחק (MFA) - מטרת התכנית, שבה נרכשים שני תארים במשך ארבע שנים, היא להכשיר שחקנים ושחקניות ברמה מקצועית גבוהה במסגרת לימודים אינטנסיבית אשר משלבת הקניית מיומנויות בתחומי המשחק, התנועה, ההגייה ופיתוח הקול, עם לימודים עיוניים בתחומי ההיסטוריה והתיאוריה של התיאטרון והמופע. כחלק מתכנית הלימודים, הסטודנטים והסטודנטיות ישתתפו בהפקות שיביימו במאים מקצועיים ובעבודות הבימוי של מקביליהם מהתואר השני, MFA בבימוי, שיעלו במסגרת "הפקות החוג" בתיאטרון האוניברסיטה.

 

 תכנית מחקרית למצטיינים בפיזיקה - לחוקרי העתיד בפיזיקה. המסלול יאפשר לתלמידים מצטיינים להעשיר את ידיעותיהם מעבר לנלמד בתכנית החד-חוגית הרגילה, ולהתחיל במחקר כבר במהלך לימודי התואר הראשון. במקביל ללימודי התואר במסלול החד-חוגי הרגיל, תכלול התכנית פרויקט מחקר עצמאי בהנחיה אישית של חבר סגל ביה"ס, וכן העשרה והרחבה של החומר הנלמד בקורסים הרגילים, בלימוד עצמי מודרך ובסיוע מנחים אישיים.

 

עם הפנים לחברה - פרויקט "מתחברים"

כחלק מהחשיבות שרואה אוניברסיטת תל-אביב בחיזוק החברה בישראל, הקימה היחידה למעורבות חברתית באוניברסיטה את פרויקט "מתחברים", שמטרתו לאפשר לציבור הסטודנטים לקחת חלק בפעילות משמעותית לטובת החברה. במסגרת הפרויקט משתלבים הסטודנטים ביותר מ-60 ארגונים, עמותות ורשויות המובילים שינויים חברתיים וביניהם עיריית תל-אביב, עמותת ידיד, הג'וינט, ההסתדרות הרפואית, מוקד הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, עמותת הלל ועוד. במסגרת הפעילות מקבלים הסטודנטים הזדמנות להכיר מקרוב את הסוגיות החברתיות המרכזיות שאיתן מתמודדת החברה, לנתב את הכישורים והיכולות שלהם לנושאים הקרובים לליבם ולהשפיע בנושאים חברתיים בוערים, כגון אי שוויון והדרה חברתית, זכויות אדם, צדק חברתי וכלכלי, שקיפות, גזענות, אלימות וכו'. 

 

עם הפנים לסטודנטים

 יום אוריינטציה: זו השנה השנייה שבה תקיים אוניברסיטת תל-אביב, בשיתוף הדוק עם אגודת הסטודנטים, את "דייט ראשון" - יום אוריינטציה לסטודנטים חדשים. יום זה יאפשר לסטודנטים החדשים לתואר ראשון להכיר את האוניברסיטה מקרוב. הם ייפגשו עם הנשיא והרקטור של האוניברסיטה, כמו גם עם דקאני הפקולטות, יקבלו טיפים חשובים לקראת תחילת הלימודים בחוגי הלימוד השונים, ויערכו סיור ברחבי הקמפוס.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>