קריאה מודרכת (0455.2997)
מטרת הקורס – כתיבת הצעת מחקר

היות ומדובר בקורס אישי, כל סטודנט בתכנית המחקרית (במהלך שנה ג’) יבחר מנחה לקורס על פי תחום העניין שלו. הסטודנט צריך לקבל אישור לבחירתו מאחראי התכנית, לפני שפנה למנחה. מנחה הקורס לא יכול להיות מי שנעשה אצלו פרוייקט או סמינריון.
לאחר קבלת אישור אחראי התוכנית והסכמה של המנחה, יתקיימו מספר פגישות בין הסטודנט למנחה הקורס. בפגישה ראשונה: הסטודנט יקבל מאמר Review שמתאר את התחום עליו בחר לכתוב את הצעת המחקר, ילמד את התחום, ויתאם עם המנחה פגישה נוספת להבהרת נקודות לא ברורות ולקבלת מאמר ספציפי בתחום. בפגישות הבאות (בין 3 ל-4 פגישות) הסטודנט יקבל בכל פעם מאמר חדש (יכול להיות מאמר של החוקר עצמו או כל מאמר אחר בתחום) יקרא אותו, ויתאם פגישה עם המנחה כדי להבהיר נקודות לא ברורות.
קריאת המאמרים והפגישות צריכות להביא את הסטודנט להכיר את הידע העכשווי בתחום בו יכתוב את הצעת המחקר. בפגישה האחרונה יציג הסטודנט למנחה, בקווים כלליים, את הצעת המחקר שבכוונתו לכתוב וידון איתו ברעיונות.
לאחר סיום חלק הקריאה והפגישות של הקורס יכתוב הסטודנט הצעת מחקר (שלא תעלה בהיקפה על 12 עמודים) שתכלול את החלקים הבאים:
א. תקציר
ב. מטרות המחקר וחשיבותן של התוצאות הצפויות
ג. מבוא שיכלול רקע מדעי כללי ועדכני
ד. הצעת מחקר מפורטת תוך מתן דגש על כווני מחקר חדשניים
ה. רשימת ספרות
הצעת המחקר תוגש למנחה הקורס לבדיקה.
דרישות קדם: אין
נוכחות חובה