ידיעון תשע"ב

קישוט

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

כללי

1. החוג לבלשנות עוסק בהוראת תיאוריות המציעות הסברים לתופעות לשוניות. ההנחה היא ששפות טבעיות (שפות אנוש) מצייתות לעקרונות אוניברסליים, והבלשנים מנסים לאתר עקרונות אלה בתחומים השונים של חקר השפה: במבנה המשפט (תחביר), במבנה המילה (מורפולוגיה), במערכת הצלילים הלשוניים (פונולוגיה), במשמעויות של ביטויי השפה (סמנטיקה), בשימוש בהקשר לצורך תקשורת (פרגמטיקה), בשינוי ההיסטורי החל בשפות (בלשנות היסטורית), בגורמים הפסיכולוגיים והקוגניטיביים המעורבים בייצור מבעים לשוניים ובעיבודם (פסיכולינגוויסטיקה), ברכישת המיומנות הלשונית על ידי ילדים (רכישת שפה), שיטות מחקר אמפירי (בלשנות ניסויית), ופתוח מודלים חישוביים לשפות טבעיות (בלשנות חישובית). החוקרים בתחומים השונים מציעים מודלים תאורטיים של הידע הלשוני לסוגיו (ידע שדוברי השפה אינם מודעים לו). הבלשנות תופסת מקום מרכזי במדעים הקוגניטיביים, לצד פסיכולוגיה קוגניטיבית, נוירו-בלשנות, פילוסופיה של הלשון ובינה מלאכותית.

2. מטרת הלימודים: החוג לבלשנות מקנה לתלמידים/ות בסיס איתן לעיסוק בענפיה השונים של הבלשנות, כולל רקע תיאורטי נרחב וכלים לחשיבה אקדמית ולמחקר מדעי. הידע הנרכש בחוג אף מעשיר את כל התחומים האחרים העוסקים בשפה: בינה מלאכותית, תקשורת, קלינאות תקשורת, הוראת שפות, ספרות, תרגום וכו'. גם תלמידים/ות הפונים לענפים שבהם השפה היא כלי עבודה בלבד, כמו פרסום או עריכת דין, עשויים ליהנות מההעשרה שמעניק הידע בבלשנות.

3. המשך לימודים: תלמידים/ות המעוניינים/ות להמשיך את לימודיהם/ן לתואר שני בבלשנות חייבים/ות לעמוד בתנאים מוקדמים פרט לאלה הדרושים לתעודת "בוגר אוניברסיטה" בבלשנות (ראו פירוט בפרק "לימודי התואר השני"). מומלץ לתלמידים/ות שבדעתם/ן לבחור בלימודי המשך להשלים את קורסי החובה לתואר השני במסגרת לימודי התואר הראשון.
התנאים להמשך לימודים לתואר שני בחוג אחר כלשהו, או ללימודי תעודת הוראה נקבעים ע"י החוג הרלוונטי.

4. שפה: הספרות המקצועית כתובה בשפה האנגלית. הרצאותיהם של פרופ' ג' הורבט  ופרופ' פרד לנדמן ינתנו באנלית

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer

אתר זה מומלץ לצפיה בדפדפנים firefox או internet explorer בגרסה 7 ומעלה.