ידיעון תשע"א

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

סילבוס מבוא להיסטוריוגרפיה מקראית

(קורס מספר 06711074)

שיעור

ד"ר עודד ליפשיץ

מה בין התיאור המקראי למציאות ההיסטורית? עד כמה ניתן לסמוך על תיאורי המקרא על אודות יציאת מצרים, ימי הכיבוש וההתנחלות, ימי השופטים ותקופת המלוכה? מה הן אמות המידה ומה הן שיטות העבודה של ההיסטוריון כשהוא בא לבחון שאלות אלה? כיצד ניתן לבחון את המהימנות של הטקסט המקראי בכלים היסטוריים?
בקורס נלמד להכיר את מאפייני ההיסטוריוגרפיה המקראית, ונבחן את הדרך שבה עיצבו מחברי הספרים ההיסטוריוגרפיים את ההיסטוריה של עם ישראל בימי הבית הראשון. נלמד על עולמם של ההיסטוריוגרפים המקראיים, על מטרות החיבור שכתבו ועל קהל היעד שלו הם ייעדו חיבור זה.
נעמת את התיאור המקראי עם מקורות מידע אחרים כמו ממצאים ארכיאולוגיים וכתובות קדומות, וננסה ללמוד מה הן המתודות ההיסטוריות שבעזרתן ניתן ליצור תמונה היסטורית מהימנה ככל האפשר של תולדות ישראל בימי הבית הראשון.

Introduction to Biblical Historiography (Introductory Lecture)

In this introductory lecture, which is part B of the introductory lecture given in 2008 academic year, we will deal with the books of Chronicles and Ezra and Nehemiah, as the example for the later phase of biblical historiography.
We will focus on the ways the historiographers used the historical sources in order to explain the past and use it as a source for the ideology and theology of their tome. In the lecture, we will deal with the different stages of the development of these books, and will focus on the sources the writers used, the image of the past they described and on their ideology, as expressed in the books they wrote.

דרישות קדם: אין

הערות:

בחינות

  • מועד א' של סמסטר ב' יתקיים ביום 26/06/2011 בשעה 13:00
  • מועד ב' של סמסטר ב' יתקיים ביום 11/08/2011 בשעה 13:00

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer