ידיעון תשע"א

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

סילבוס פילוסופיה של הנפש

(קורס מספר 06182865)

שיעור

גב` זואי גוטצייט

מהי נפשיות, ומהו מקומה בעולם הפיסיקלי? כיצד זה רצוני לכתוב את תיאור הקורס הזה משפיע על אצבעותיי להקליד את הדברים? האומנם מצבי נפש אינם אלא מצבי מוח? האם כפיל פיסיקלי שלי יהא בהכרח גם כפיל מנטאלי? האם זומבי הוא מן האפשר? וכיצד, אם בכלל, מענה על שאלות אלו יאפשר לי להבין מי אני?

הקורס יוקדש להיכרות עם הפילוסופיה של הנפש, דרך בירור של חלק מהסוגיות המרכזיות שנדונות במסגרתה. באמצעות קריאה בכמה מהטקסטים המרכזיים של התחום, נתחקה אחר כמה מהמחלוקות שעיצבו את הדיון העכשווי בשאלת הנפשיות, ונעמוד על האתגרים שעוד נכונו לו. בין השאר ננסה להבין כיצד חושבים פילוסופים בני זמנינו על הבעיה הפסיכו-פיסית, על סיבתיות מנטאלית, על התודעה, וכן על שאלת הזהות הפרסונאלית. בצד הניסיון להבין את ההישגים הבלתי-מבוטלים אליהם הגיעה הפילוסופיה של הנפש בעת הנוכחית, ננסה לעמוד גם על מגבלותיה, ולהצביע על השאלות שהיא אולי מזניחה.

דרישות הקורס: השתתפות; קריאת מאמרים משבוע לשבוע - חובה; הגשת שתי מטלות-קריאה במהלך הסמסטר.
תלמידי שנה ב' ב"חקר התודעה" שבחרו בקורס זה ולא בשיעור ההמשך ב"תורת ההכרה ומטאפיסיקה" חייבים ללמוד במקביל את הקורס "ייצוגים מנטאלים" – מר אסף וקסלר פלשנר.
הקורס יסתיים בבחינת-כיתה. הציון הסופי יקבע על סמך ציון הבחינה והמטלות.


Philosophy of Mind

Zoe Gutzeit

The course examines the way 20th century philosophers approach some of the most pressing issues surrounding the mental. Among these are the psycho-physical problem, mental causation, phenomenal consciousness, and personal identity. By reading some of the texts that have shaped the current debates, we shall acquire a better appreciation of the progress that has been made in the past decades, as well as of the various challenges that still await their resolution. Attention will be paid not only to the achievements of contemporary philosophy of mind, but also to its blind spots.

Course requirements: Attendance; reading the assigned texts for every class; two short reading assignments.

The course ends with a final exam. The final grade is based on the exam and the two assignments.

Course pre-requisites: No prior knowledge in philosophy of mind will be assumed, however some background in metaphysics is recommended.

דרישות קדם: הקורס אינו מניח ידע מוקדם בפילוסופיה של הנפש, אך מומלץ להגיע עם רקע בסיסי במטאפיסיקה

הערות:

בחינות

  • מועד א' של סמסטר א' יתקיים ביום 13/02/2011 בשעה 9:00
  • מועד ב' של סמסטר א' יתקיים ביום 01/04/2011 בשעה 9:00

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer