ידיעון תשע"א

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

סילבוס מציאות ואשליה: מהאוּפָּנִישָדות עד שנקרה

(קורס מספר 06182776)

שיעור

ד"ר דני רוה

האוּפָּנִישָדות הן אבני היסוד של הפילוסופיה ההודית. שנקרה, פרשן האוּפָּנִישָדות, נחשב לגדול הפילוסופים שהצמיחה הודו. השיעור יוקדש לקריאה קרובה של מספר פרקים אופנישדיים (בעיקר מהבְּרְהָדְאָרָנְיָקָה אוּפָּנִישָד) בפנייה מתמדת לפרשנותו הלא במיוחד נאמנה אבל הבהחלט מרתקת של שנקרה. ננסה לברר מה הן השאלות העיקריות עימן מבקשים מחברי האוּפָּנִישָדות להתמודד, ולאיזה כיוונים לוקח שנקרה את הטקסט האופנישדי. נדבר על מציאות ואשליה (באמצעות המושגים מאיא וברהמן), על 'פנים' ו'חוץ', על 'ידיעה עצמית', על תפיסת השפה באוּפָּנִישָדות ובפרשנותו של שנקרה, ועוד.

השיעור יסתיים בעבודת סיום קורס.

ביבליוגרפיה ראשונית:
Deutsch, Eliot, Advaita Vedānta: A Philosophical Reconstruction, Honolulu: East-West Center Press, 1969
Olivelle, P., The Early Upanişads, Oxford: Oxford University Press, 1998

Reality and Illusion: From the Upanişads to Śankara

The Upanişads are the cornerstones of Indian philosophy. Śankara, the famous commentator of the Upanişads, is considered by many to be the greatest Indian philosopher.
In this course, we will closely read several Upanişadic chapters (mostly from the Bŗhadāraņyaka-Upanişad), with constant reference to Śankara's commentary. Our discussion will be dedicated to illusion vs. reality (through the notions of Māyā and Brahman), 'inwardness' vs. 'outwardness', 'self-knowledge' and language as both a 'disease' and a 'cure', in the Upanişad narrative and in Śankara.

דרישות קדם:

הערות:

בחינות

  • סמסטר א', מועד א': הגשה עד 17/3/11 ב-13:00.
  • סמסטר א', מועד ב': אין מועד ב'.

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer