ידיעון תשע"א

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

סילבוס ביקורת הדמוקרטיה בכתבי ניטשה

(קורס מספר 06182484)

שיעור

גב` איריס מאיר

"התנועה הדמוקרטית, לא זו בלבד שהיא צורת ניוון של הארגון הפוליטי, כי אם גם צורת ניוונו והקטנתו של האדם, גימודו לבינוניות, פיחות ערכו" (ניטשה, מעבר לטוב ולרוע, ס' 203).
ניטשה הוא אחד ממבקריה הרדיקליים ביותר של החברה הדמוקרטית המודרנית. לדידו, ערכי המהפיכה הצרפתית - חירות, שוויון ואחווה - לא רק שלא התממשו בפועל, אלא שימשו למעשה כיסוי ומסיכה לדבר-מה אחר, לשיעבוד.
בשיעור נדון במשמעות הניטשיאנית של ערכי המהפיכה הצרפתית ועד כמה ובאילו מובנים מתממשות, לדידו, חירויות האדם לאחר המהפיכה. כמו כן, נבחן האם ניתן למצוא בהגותו של ניטשה אלטרנטיבות חברתיות להווה הפוליטי כפי שהוא מתארו ומבקרו.

דרישות הקורס וחובות התלמידים: קריאה שוטפת של הטקסטים הנלמדים.
האופן בו יסתיים השיעור: מבחן בית.

Nietzsche’s critique on democracy
Nietzsche is one of the most radical critics of modern democratic society. He maintains that not only the French revolution values – freedom, equality and fraternity – were not realized in reality, but that they were used only as a mask for something else; subjugation.
The course discusses the Nietzschian meaning of the French revolution values and their degree of realization in the currently democratic society. It also examines the social alternatives in his thought to the political present.

דרישות קדם:

הערות:

בחינות

  • סמסטר א', מועד א': ב-15/2/11 ב-9:00. החזרה עד 23/2/11 ב-13:00.
  • סמסטר א', מועד ב': ב-27/4/11 ב-9:00. החזרה עד 5/5/11 ב-13:00.

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer