ידיעון תשע"א

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

סילבוס מבוא לפילוסופיה פוליטית

(קורס מספר 06181019)

שיעור

פרופ` צבי טאובר / ד"ר עובדיה עזרא

פרופ' צבי טאובר / סמסטר א' Prof. Zvi Tauber
"... המדינה נמנית על הדברים הטבעיים והאדם הוא בעל חיים מדיני על-פי טבעו" (אריסטו, הפוליטיקה א').
"היה זה יופיטר – שממנו נולדה מינרווה ושלחוגו שייכים אפולו והמוסות – אשר כפת את הזמן והציב מטרה להיותו בר-חלוף. הוא האל המדיני, אשר כונן את המפעל המוסרי – את המדינה" (היגל, הפילוסופיה של ההיסטוריה).

מטרת הקורס: הכרת מושגי-יסוד ותפישות עקרוניות בפילוסופיה מדינית, עפ"י הגותם של נציגיה המרכזיים בתולדות הפילוסופיה המערבית.
נושאי הקורס: הקורס מתמקד בעיקר בתפישות הפוליטולוגיות של שני ההוגים הגדולים בעת העתיקה: אפלטון ואריסטו, ובתורות הפוליטיות של ארבעה הוגים בעת החדשה: תומאס הובס, ג'והן לוק, ז'אן-ז'אק רוסו, ג'והן-סטיוארט מיל. הדיון הפוליטולוגי בקורס הזה נסמך בין השאר על העקרונות המטאפיסיים של הפילוסופים הללו.
דרכי הוראה: הרצאות ודיון בכיתה.
ספרות: פרקים נבחרים מכתבי ההוגים הנ"ל. רשימת ספרות ראשונית ומשנית תחולק לתלמידים בתחילת הקורס.
מטלת סיום הקורס: בחינת כיתה.

ד"ר עובדיה עזרא / סמסטר ב'
מטרת הקורס: הכרת מושגי-יסוד ותפיסות עקרוניות בפילוסופיה מדינית, על פי הגותם של נציגיה המרכזיים בתולדות הפילוסופיה המערבית.
נושאי הקורס: הקורס מתמקד בעיקר בתפיסותיהם של שני ההוגים בעת העתיקה: אפלטון ואריסטו, ובתורותיהם הפוליטיות של ארבעה הוגים בעת החדשה: תומאס הובס, ג'ון לוק, ז'אן ז'אק רוסו וג'ון סטיוארט מיל. הדיון הפוליטולוגי בקורס הזה נסמך על ההגות המטאפיסית של הפילוסופיה שיידונו בו.
דרכי ההוראה: הרצאות.
הקורס יסתיים בבחינת כתה, ללא חומר עזר.
רשימת ספרות תחולק לתלמידים בתחילת הקורס.

Introduction to Political Philosophy / Prof. Zvi Tauber
Course Objectives: Introducing the basic and essential concepts of political philosophy according to its main thinkers in the history of western philosophy.
Course Topics: The political thoughts of two ancient philosophers, Plato and Aristotle, and the political thought of four modern philosophers: Hobbes, Locke, Rousseau and J-S. Mill. The political discourse is based in this course on the metaphysical principles of these philosophers.
Method of Teaching: Lectures and classroom-discussion.
Literature: Selected chapters from the above philosophers' writings. The bibliography will be distributed at the beginning of the semester.
Student Assignment: A classroom-exam.

Introduction to Political Philosophy / Dr. Ovadia Ezra
This course presents elementary concepts and principal approaches in political philosophy, according to central political thinkers in western philosophy. The course deals with two ancient philosophers: Plato and Aristotle, and four philosophers of modern time: Hobbes, Locke, Rousseau and Mill.

דרישות קדם:

הערות:

בחינות

  • מועד א' של סמסטר א' יתקיים ביום 24/01/2011 בשעה 13:00
  • מועד ב' של סמסטר א' יתקיים ביום 27/02/2011 בשעה 16:00
  • מועד א' של סמסטר ב' יתקיים ביום 27/06/2011 בשעה 9:00
  • מועד ב' של סמסטר ב' יתקיים ביום 25/07/2011 בשעה 9:00

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer