ידיעון תש"ע

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

סילבוס אשה עברייה מי יידע חייך

(קורס מספר 06805067)

סמינר

פרופ' זיוה שמיר


תיאור הקורס:
הסמינר ידון ביצירות מתולדות השירה העברית החדשה, המעמידות במרכזן דמות אישה, או ביצירות העוסקות במאבק המינים, בכלל, ובמאבקה של האישה להכרה ולהוקרה, בפרט. בכלל זה יידונו גם שירי אהבה שנכתבו על-ידי משוררים ומשוררות גם יחד. למרבה הפרדוקס מתברר, כי דווקא השירים הפמיניסטיים הלוחמניים ביותר נכתבו בתקופת ההשכלה, לפני 180-130 שנה, בתקופת "מלחמת הדת והחיים", וכי התנועה הציונית והעליות הראשונות לא הולידו שירה כה עזה ונועזת. כיום, בתקופתנו הבתר-מודרנית לפנינו גילויים של שירה טרנס-ג'נדרית, שהדורות הקודמים לא ידעום, אולם המאבק העולה מהם הוא מאבק בעל אופי אישי, ולא מאבק קולקטיבי.

כל יצירה תיבחן במעגלי השתמעות הולכים וגדלים, למן המעגל האישי, דרך המעגלים הלאומיים-הקולקטיביים ועד לאלה האוניברסליים. כל יצירה אף תיבחן ביחידות טקסט הולכות וגדלות, למן המיקרו-טקסט הזעיר ועד למעגלים הקונטקסטואליים הרחבים. היצירות תיבחנה על רקע זרמים בספרות ובאמנות, וכן על רקע אירועי הזמן, שהשפיעו על היווצרות היצירה.

דרכי ההוראה: מעקב משולב, כרונולוגי וז'אנרי, אחר צייני הסגנון, התמטיקה והאידאולוגיה של המשוררים, לפי הטקסטים שייבחרו לדיון. כל תלמיד יגיש רפראט או עבודה סמינריונית, או שניהם גם יחד

.

The seminary will trace exemplary works from the history of Hebrew poetry which portray the struggle of women for recognition and power to fulfill their qualifications. Paradoxically, it seems that 19th century produced the most militant poems, whereas the 20th century (when women's rights were a central issue) produced only vague echoes of this struggle as represented in the poetry of the Enlightenment. Nowadays, this struggle, as reflected in contemporary poetry, bears a personal note, far from the collective aims of the pioneering era.

דרישות קדם:

הערות:

בחינות

  • תאריך הגשת העבודה לסיום הקורס מפורסם בלוח הבחינות של החוג.
    בקורסים בהם לא פורסם תאריך , יש להתעדכן במזכירות החוג

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer