ידיעון תש"ע

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

סילבוס ג`אנרים ספרותיים מהקלאסיזם ועד לעידן הדיגיטלי

(קורס מספר 06254533)

סמינר

ד"ר מישל בוקובזה קאהן

נבחן כיצד ג'אנרים ספרותיים מאפשרים לארגן ולקטלג את היצירה הספרותית. מטרתו של הסמינר שהוא סמינר בתיאוריה של הספרות היא לבחון את הכלים המתודולוגים שמאפשרים לבדוק את המאפיינים והקריטריונים דרכם ניתן לזהות ולהבדיל בין דרכי כתיבה שונות.
בשלב שני נבחן את הקשרים שנרקמים בין ג'אנרים ספרותיים לבין מאפיינים תרבותיים ואידיאולוגים. המבנה ההיררכי בו מסודרים הג'אנרים משתנה לפי התקופות ותלוי בשינויים והתפתחויות חברתיות והיסטוריות לסוגיהן. לכן הדיון על הג'אנרים הספרותיים מוביל לדיון כללי יותר על הספרות ומיקומה המשתנה בחברה.
מהעידן הקלאסי במאה ה- 17 בצרפת ועד לעידן הדיגיטאלי, הג'אנרים אינם אובייקטים סטאטיים אלא מובילים דינאמיים ומורכבים שנוצרו לשם עשייה ספרותית. היוצרים שחיים בתוך מציאות הטרוגנית שנמצאת בשינוי מתמיד משתמשים בג'אנרים באופנים שונים ולעתים בלתי צפויים ובאמצעותם מביעים עמדות ומציירים נוף מחשבתי ואפיסטמולוגי.
אנו נקרא חלקים נבחרים מתוך הפואטיקה של אריסטו ((Aristote, השיח על חוקי האחדות של קורניי ((Corneille , או המבוא למדמוזאל דה מופין של תיאופיל גוטיה (Theophile Gautier). אנו נקרא גם טקסטים ביקורתיים עכשוויים שעוסקים בסוגיה זו כגון עבודותיהם של ג'נט (Genette ), של אנטואן קומפניון (Compagnon ) של דרידה (Derrida ). על סמך דיונים אלה, נבחן את הרלוונטיות של המונח היום לאור השינויים הגדולים שחוללו מהפכה של ממש בתחום ה"תקשורת הספרותית", ונעמוד על המשמעויות והתפקידים החדשים שניתן לייחס לג'אנרים היום.
נוכחות חובה.

Literary Genres from Classicism to the Digital Age
(MA seminar, yearly, 2 hours)
The goal of this seminar in literary theory is to examine the methodological tools that allow us to organize and catalogue literary works. We will study the characteristics that identify and differentiate writing techniques and various contents. We will debate the flexibility and/or strength of the borders between tragedy, comedy, novel, satire, parody, pastoral, autobiography and autofiction.
Students will study the ties weaved between literary genres and cultural and ideological characteristics. The hierarchical structure of the genres changes in each period and depends on various developmental social and historical processes. Thus a discussion on literary genres leads to a more general discussion of literature and its changing place in society.
From the classic age in seventeenth century France to the digital age, genres are not static, but rather dynamic, complex guides, created for the sake of literature. Writers living within an ever-changing heterogeneous reality use genres in often unexpected modes, and utilize the different genres to express positions and create an intellectual, epistemological landscape.
Students will read selected excerpts from Aristotle’s Poetics, Corneille’s Theater Essays, and the introduction of Thיophile Gautier’s Mademoiselle de Maupin (Madame Maupin). Students will also read relevant contemporary critical texts, such as those by Genette, Antoine Compagnon, and Jacques Derrida.
Based on these discussions, we will examine the relevance of the term “genre” in light of the many changes that have led to a revolution in the field of “literary media.” Students will discuss the new meanings and roles attributable to these genres today.

דרישות קדם:

הערות:

בחינות

[]

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer