ידיעון תש"ע

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

סילבוס השיח הפולמוסי בצרפת בת-זמננו ותפקידיו בזירה הדמוקרטית

(קורס מספר 06254522)

סמינר

פרופ` רות עמוסי

למרות שכיחותו הרבה במרחב הציבורי, נחשב השיח הפולמוסי כביטוי להתלהמות, לאלימות מילולית ואף כהפרה גסה של כללי "תרבות הדיון". מטרת הסמינריון היא להעמיד במבחן את הדעות המקובלות בדבר הפולמוס, לאפיין את התנהלותו ולהצביע על תפקידיו בזירה הדמוקרטית על סמך דוגמאות קונקרטיות. במהלך הסמינריון נעמוד על תרומתה של תורת הרטוריקה, הארגומנטציה וחקר השיח, לניתוחם והבנתם של פולמוסים שונים כפי שהם מופיעים בעיתונות, בספרות, בטלוזיה או באינטרנט בשפה הצרפתית.
לאחר הצגת המסגרת התיאורטית, יבחרו התלמידים במקרה מבחן מתוך התרבות הצרפתית ותתנסו באיסוף שיטתי של מקורות ראשוניים. הם יעסקו בניתוח עצמאי של החומר במטרה להצביע על מאפייניו של העימות הפולמוסי בזירה הציבורית ועל התפקידים שהוא ממלא במשטר הדמוקרטי. בסוף הסמסטר, יצינו התלמידים את תוצאות מחקרם בפני הכיתה.

את הביבליוגרפיה על השיח הפולמוסי בצירוף סיכומים יש למצוא באתר שלADARR
http://www.tau.ac.il/~adarr
המועד להגשת עבודה סמינריונית הוא עד לתאריך 23.5.10.

Polemical Discourse in Contemporary France (in French)

Polemical discourse will be studied as a legitimate argumentative mode fulfilling specific roles in the democratic sphere. An introduction based on a discussion of a short bibliography on argumentation and polemical discourse will be followed by a concrete analysis of specific cases borrowed from French culture, whether in literature, in the press and the media, or online. Each participant will choose a case study, analyze it individually and present her results in class (team work is also possible). Although contemporary public discourse will be privileged, analysis of earlier texts will be authorized.

דרישות קדם:

הערות: הסמינר בצרפתית רק לתלמידי מ.א

בחינות

[]

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer