ידיעון תש"ע

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

סילבוס אוריינות ושימושי המילה הכתובה בעת החדשה Literacy and the Uses of the Written Word in Antiquity

(קורס מספר 06212035)

סמינר ב.א.

פרופ` יונתן פרייס

מה היא אוריינות, איך מגדירים אותה, ומה תפקידיה הפוליטיים, חברתיים ותרבותיים בחברה שבה מידת האוריינות נמוכה מזו של החברה המודרנית במערב? מה הן הראיות והעדויות לתופעת האוריינות בעת העתיקה, ומה רמת הדיוק של התמונה המצטיירת? איך משפיעה אוריינות על חברה שלמשך כל תולדותיה נשארה אוראלית בעיקר? מה הן הסיבות לעליית השימוש בארכיבים ורישומי פרוטוקולים בערים העתיקות, ומה תוצאותיה הפוליטיות והחברתיות של תופעה זו? מה המשמעות של "פרסום" – של יצירות ספרותיות, החלטות המדינה, חוקים, מונומנטים אישיים – בחברה המבוססת על אוריינות רק במידה חלקית? מה מקומה של אוריינות בתקשורת בין אנשים, בין אנשים ומדינתם, ביוון וברומא? כל זה ועוד


What is literacy, how is it defined, and what are its basic political, social and cultural functions in a society with a far lower literacy rate than modern society? What are the different kinds and qualities of evidence for literacy in Greece and Rome, and how accurate a picture does it represent? How does literacy change – or not change – a society which remains essentially oral for its entire history? What are the reasons for the steady increase in archives and record-keeping in ancient cities, and what social and political consequences did it have? What is the meaning of "publication" – of literary works, state decrees, laws, personal monuments – in a semi-literate society? What was the role of literacy in communication between individuals, and between individuals and government

דרישות קדם: שו"ת או שיעור מבוא יוון העתיקה או רומא העתיקה

הערות:

בחינות

  • תאריך הגשת העבודה לסיום הקורס מפורסם בלוח הבחינות של החוג.
    בקורסים בהם לא פורסם תאריך , יש להתעדכן במזכירות החוג

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer