ידיעון תש"ע

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

סילבוס פילוסופיה של הלשון - שיעור המשך

(קורס מספר 06182401)

שיעור

ד"ר אלי דרזנר

בשיעור זה נעסוק באופן מעמיק במספר נושאים מרכזיים בפילוסופיה של הלשון. בלב הקורס יעמוד הדיון בשאלת המשמעות הלשונית: מהי משמעות זו, ומדוע למבעינו ישנה המשמעות שאנו מורגלים לייחס להם. נקשור דיון זה למספר סוגיות סמנטיות קונקרטיות, כגון שאלת ההצבעה, הויכוח בנוגע להבדל (אם יש כזה) בין משמעות מילולית למשמעויות נלוות, ושאלת המבנה הלוגי של משפטים הכוללים דיווח על מבעים ("אמר ש- ") והאמנות ("חושב ש- "). מצד שני, נלבן את הקשרים שבין שאלת המשמעות הלשונית לבין שאלות פילוסופיות מרכזיות המשיקות לשאלה זו, בפרט שאלת מהותן של סברות מחד ומהותה של הלוגיקה מאידך. בין הפילוסופים שנקרא מכתביהם נמצאים אוסטין, ברנדום, גרייס, דאמט, דיוידסון, סרל, פודור, פרגה, פטנאם, ראסל וקווין.

חובות התלמידים: קריאת חומר הקריאה של הקורס והשתתפות בשיעורים.
ציון סופי – על סמך בחינה.

Advance topics in Philosophy of Language

In this course we deal with several key issues in the philosophy of language. At the heart of the course will be the question of linguistic meaning: What it is, and what makes it the case that our utterances have the meaning they do. We will examine how this central issue is related to several concrete semantic questions, such as that of reference, the debate over the viability of the notion of literal meaning, and the question of the logical structure of sentences reporting what people say and believe. Also, we will look into the connections between the question of linguistic meaning and important philosophical issues in adjacent fields, e.g., the nature of belief on the one hand and logic on the other. Among the philosophers from the writings of whom we shall read are Austin, Brandon, Dummett, Davidson, Grice, Fodor, Frege, Putnam, Quine, Russell and Searle.

דרישות קדם: מבוא לפילוסופיה של הלשון

הערות:

בחינות

  • מועד א' של סמסטר א' יתקיים ביום 14/02/2010 בשעה 9:00
  • מועד ב' של סמסטר א' יתקיים ביום 30/04/2010 בשעה 9:00

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer