ידיעון תשס"ט

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

הגורו כמורה ואויב - יחסי המורה-תלמיד בתרבויות אסיה

סילבוס
(קורס מספר 06874406)

סמינר 4 ש"ס

פרופ` יעקב רז

יחסי מורה תלמיד עומדים בבסיס אורחות החיים של תרבויות אסיה. בין אם זה מורה הדת, המורה הפילוסוף, מה שאנחנו קוראים המורה הרוחני, מורה הזן, או המורה לאמנות הלחימה, קדרות, או ריקוד – היחסים המיוחדים והמורכבים הללו נמצאים במרכז החיים של הודו, טיבט, סין ויפן. יחסים אלה נוגעים לא רק לתלמיד עצמו אלא גם למשפחתו, ולקהילה כולה. מה מידת הדבקות הראויה בגורו, מתי צריך 'להרוג את הבודהה', כמה הזנייה, ניצול ועריצות כרוכים ביחסים אלה, וכמה שחרור, חינוך, ואור הם מביאים לעולמו של התלמיד והקהילה כולה – כל אלה יעמדו במרכז החקירה של סמינר אינטגרטיבי זה. התלמידים יבחרו בנושאים מתוך התרבות הקרובה לליבם.

The Guru as Teacher and Enemy – Teacher -Disciple Rleationship in Asian Cultures
Teacher-disciple relationship stand at the center of most Asian cultures. The religious master. the philosopher, what we would name 'the spiritual master', the zen master, or the master of martial arts, pottery or dance – this complex and unique relationship are at the center of life in India, Tibet, China and Japan. This relationship do not touch only upon the life of the disciple, but also relate to his or her family, and the whole community. How much is the right devotion to the guru, when it is desirable 'to kill the buddha', how much abuse, use and tyranny is involved in this relationship, and how much freedom' education and light it brings to the disciple's life – all these will be at the center of the seminar's research projects. The students will choose their subject form the culture they prefer.

דרישות קדם:

הערות:

בחינות

  • מועד א' של סמסטר א' הוא בחינת-בית או עבודה שלא נקבע עבורה תאריך.
  • מועד ב' של סמסטר א' הוא בחינת-בית או עבודה שלא נקבע עבורה תאריך.

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer