ידיעון תשס"ט

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

כחומר ביד היוצר? ספרות הילדים העברית

סילבוס
(קורס מספר 06803083)

שיעור

ד"ר עינת ברעם אשל

העובדה שמחבריה של ספרות הילדים הם מבוגרים בעוד נמעניה צעירים, השפיעה מאז ומתמיד על היותה ערוץ קבוע וחד-צדדי של הנחלת מסרים, העוברים מבעלי הידע וקובעי מדיניות התרבות אל מי שנתונים לחינוכם ולפיקוחם. בתרבות העברית בארץ ישראל הייתה לעובדות אלה חשיבות ראשונה במעלה; מלאכת הבניין של הבית הלאומי נזקקה לתמיכתם ולסיועם של מנגנוני התרבות וספרות הילדים נרתמה באופן טבעי להעניק לה סיוע זה.
התגייסותה של ספרות הילדים למעשה החניכה של נמעניה תעמוד אפוא במרכז השיעור. נעמוד על עקרונותיה התיאורטיים, נבדוק את השינויים שחלו באופייה במהלך המאה העשרים ונתוודע אל הדרכים הספרותיות שבאמצעותה היא ביקשה להשפיע תפיסות העולם של קוראיה.
בין היוצרים שיידונו בקורס: צבי לבנה, אליעזר שמאלי, ברכה חבס, ימימה אבידר-טשרנווביץ, יגאל מוסינזון, נחום גוטמן, פוצ'ו, דבורה עומר ואורי אורלב.
מטלת סיום: עבודת סכום

[2]
Shaping the Identity in Hebrew Children’s Literature
Many cultural systems have been involved in building the National Home of Israel, one of theme was Hebrew Children's Literature. In this course we will focus on the principles of the Hebrew Prose for Children from the 1930’s to the 1970’s, examining the poetic ways by which literature is meant to influence its young addressee's world view.

דרישות קדם:

הערות:

בחינות

  • מועד א' של סמסטר א' הוא בחינת-בית או עבודה שלא נקבע עבורה תאריך.
  • מועד ב' של סמסטר א' הוא בחינת-בית או עבודה שלא נקבע עבורה תאריך.

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer