ידיעון תשס"ט

קישוט
 

שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.

מבוא לתיאוריה קווירית

סילבוס
(קורס מספר 06803039)

שיעור

ד"ר עמליה זיו

לימודים הומו-לסביים או תאוריה קווירית הוא תחום אינטרדיסציפלינרי שצמח באקדמיה האמריקנית בשנות השמונים. מאפייניו המרכזיים של התחום הם ניתוח המיניות כתוצר תרבותי והיסטורי ופרובלמטיזציה של היחסים שבין מין, מיניות ומגדר. הקורס יפגיש את הסטודנטים עם הוגים וטקסטים מרכזיים בשדה הלימודים ההומו-לסביים והתיאוריה הקווירית מישל פוקו, דייויד הלפרין, אדריאן ריצ', איב סדג'וויק, ג'ודית באטלר, גייל רובין, ועוד), יציג את המושגים והזרמים התאורטיים המרכזיים ויעמוד על השאלות והמחלוקות העיקריות בתחום.
מן הסטודנטים נדרש רקע קודם בתאוריה פמיניסטית או בלימודי תרבות, כגון הקורסים: מבוא לתאוריה ולביקורת של התרבות, בין המינים, או קורסים תיאורטיים אחרים בלימודי נשים.

Introduction to Queer Theory

Lesbian& Gay Studies or Queer Theory is a field of knowledge that analyzes sexuality as a cultural and historical product, and problematizes the relations between sex, gender, and sexuality. The course will introduce students to key texts by major theorists in the field (Michel Foucault, David Halperin, Eve Kosofsky Sedgwick, Judith Butler, etc.), and present major concepts, questions, and debates.
Previous acquaintance with feminist theory or cultural studies is required.
Course requirements include: active participation, 3 short written responses to the readings, and a final home exam. The final grade will be determined by the grade of the home exam.

דרישות קדם:

הערות:

בחינות

  • סמסטר א', מועד א': ב-25/2/09 ב-9:00. החזרה עד 2/3/09 ב-13:00.
  • סמסטר א', מועד ב': ב-3/6/09 ב-18:00. החזרה עד 8/6/09 ב-13:00.

עמוד זה מתוחזק על ידי צוות המחשוב This page is maintained by Humanities WebMaster הצהרה Disclaimer