מעודכן ליום שני 3 ביולי 2006

0652.4354  "בעיניים מערביות"- קולוניאליזם, תרבות וחברה 1750 - 1950
פרופ' בילי מלמןסמינר
הסמינר יידע אתכם למושגי יסוד בתחום מרכזי זה - וביניהם "שוני", "דמיון", "בינתרבותיות" ו"אוריינטליזם", וכן אף לספרות המחקר המובילה בתחום ולדיונים והמחלוקות החשובים שבו. ביחד עם זאת יציע הסמינר בחינה מחדש של שאלות מרכזיות ושינויים מרכזיים או "תחנות יסוד" בהיסטוריה האירופית של המאות ה - 18 - 20. כל זאת מנקודת המבט של הקולוניאליזם.
הסמינר מניח כי לימוד ההיסטוריה הפוליטית והתרבותית של מערב אירופה, מנקודת המבט של הקולוניאליזם - כאורח התבוננות, חשיבה, חיים ותרבות היסטורית - יכול ליצור תובנה מחודשת של היסטוריה זו.
בין הנושאים שיידונו בסמינר: ההתבוננות באוריינט בעידן הנאורות (הן ב"אוריינט" העות'מני והן זה ההודי); אוריינטליזם וארגון ידע במאה ה-19; המהפכה הצרכנית, (consumption) התיעוש והאימפריה; ה"עין המיסיונרית" - והמהפכה הדתית האוונגליסטית; תרבות המונים בעידן הקולוניאליזם-בתחומי האמנויות הויזואליות, המוסיקה הפופולרית והקולנוע ההיסטורי המוקדם; התבוננות בינתרבותית בעידן הלאומיות החדשה וכו'...
הסמינר עושה שימוש במגוון רב של מקורות וחומרים הכוללים: חיבורים פילוסופיים, ספרות מסעות, ספרות מדעית ופסאדו-מדעית (אתנוגרפית ואנתרופולוגית) מוסיקה וקולנוע.