מעודכן ליום שני 3 ביולי 2006

0618.1068  קריאה מודרכת א'
מורי החוגתרגיל
קריאה מודרכת א'

לשעור שלוש מטרות עיקריות:

1. פיתוח מיומנותו של התלמיד בקריאת טקסטים פילוסופיים.
2. הקניית מיומנות ביבליוגרפית.
3. הענקת כלים בסיסיים לכתיבת עבודות אקדמיות.

1. המטרה המרכזית של שעור קריאה מודרכת היא פיתוח יכולתו של התלמיד להתמודד עם טקסט פילוסופי. השעור מתמקד בקריאה בטקסט מרכזי מתולדות הפילוסופיה. הטקסט הנידון משמש רק כדגם לטקסטים פילוסופיים בכלל והמטרה אינה להתמקד בהגותו של הפילוסוף שכתבו. כל שעור מטפל בחלק מהטקסט וכל שעור מתפתח בד"כ מתוך השעור שקדם לו. במהלך השעור עצמו נחשפים, תוך כדי דיון שיטתי בכיתה, הדגשים מיוחדים המאפיינים קריאה פילוסופית בטקסטים. בתוך הקריאה והדיון הצמוד, המתלווה אליה, נחשפת האסטרטגיה הטיעונית של הטקסט, המבנה הלוגי של הטיעונים, הנחות היסוד המובלעות והגלויות, והמאפיינים הבולטים האחרים המייחדים כתיבה פילוסופית. דגש מיוחד ניתן לדיון המתרחש בכיתה בצמוד לקריאת הטקסט. במהלך הדיון מעמת התלמיד באופן פעיל את עמדותיו המוקדמות ולומד להכיר את התכונות המייחדות דיון פילוסופי חי.
2. מטרה נוספת של השעור היא הקניית יכולת בסיסית לשימוש בביבליוגרפיה, וזאת כדי לשפר את יכולתו של התלמיד להתמודד עם ארגון ואיסוף חומר הנדרש לצורך כתיבתן של עבודות אקדמיות מורכבות בשלבים המתקדמים של לימודיו. בתוך כך לומד התלמיד להכיר את התהליך הנדרש לארגונו של חומר וכן את מבנה הספרייה ושירותיה השונים (הכרטסת, המחשב, האינדקסים הפילוסופיים, השאלה בין-ספרייתית וכו'). במסגרת זו נדרש התלמיד לבצע תרגיל ביבליוגרפי מסכם שבו הוא משתמש במיומנות שרכש.
3. מטרה שלישית של השעור היא הקניית מיומנות בכתיבתן של עבודות אקדמיות.במהלך השעור נדרש התלמיד לכתוב מספר תרגילים, בד"כ בצמוד לדיון המתנהל בכיתה, מתוכם הוא לומד להכיר את הכללים ואמות המידה המאפיינים עבודה אקדמית, תוך כדי הדרכה אישית צמודה.


הערות: ציונו הסופי של השעור מורכב מציון הבחינה המסכמת ומציוני התרגילים, אותם הגיש התלמיד במהלך הסמסטר.
מועדי הבחינות:
מועד א' של סמסטר א' יתקיים ביום 06/02/2006 בשעה 12:30
מועד ב' של סמסטר א' יתקיים ביום 08/03/2006 בשעה 18:00
מועד א' של סמסטר ב' יתקיים ביום 19/06/2006 בשעה 9:00
מועד ב' של סמסטר ב' יתקיים ביום 27/07/2006 בשעה 9:00