מעודכן ליום שני 19 באפריל 2004

0615.2363  טראומה,תיקון,זהות:ילדים בספרות
ד"ר איריס מילנרשו"ת
הקורס יעסוק בדמויות של ילדים וילדות, אשר באמצעותן מייצגות מבחר יצירות מהספרות העברית מצבי משבר הנובעים מנסיבות חברתיות משתנות. הפריזמה הילדית מאפשרת לעיתים התבוננות ישירה, נטולת פניות אידיאולוגיות, בדרמה של הקלטות לתוך חברת מהגרים המבקשת להעמיד מראית עין של הומוגניות. מוקד הדיון בטקסטים שיקראו בקורס יהיה האופן שבו נחשף, באמצעות המיקוד מתודעתם של ילדים, המחיר שגובה תהליך קליטה והיטמעות זה. במקביל, יידונו גם טקסטים הנשענים על עמדת התצפית של הילד או הילדה השרויים במצבי משבר שלא על מנת לקרוא תגר על הנורמות החברתיות התובעות "יישור קו" – אלא דווקא על מנת לאשר מחדש את הנורמות הללו.
הערות: סמס' ב' 2 ש"ס
מועדי הבחינות:
מועד א' של סמסטר ב' יתקיים ביום 29/06/2004 בשעה 9:00
מועד ב' של סמסטר ב' יתקיים ביום 02/08/2004 בשעה 12:30